Franse bakker: Michel Delft

Als ik op vakantie ben in Frankrijk geniet ik altijd van de Franse bakkers. Natuurlijk ’s ochtends je croissant en een stokbrood, maar ook in de middag stap ik geregeld naar binnen om een palmiers te kopen of een heerlijk compact Frans brood voor bij het diner. Als ik dan weer in Nederland ben is het brood altijd één van de dingen die ik dan mis. Daarom ben ik laatst opzoek gegaan naar een Franse bakker, maar dan in Nederland.

Franse bakker Michel Delft

Wat blijkt, er zijn tal van deze bakkers in ons land! Maar ja, is het net zo lekker en goed als de échte Franse bakker? Om dit te onderzoeken ben ik in Delft opzoek gegaan naar een Franse bakker, Michel. De naam zit al mee, die is zo Frans als het maar zijn kan. Naast de oude Jan, aan de Oude Kerkstraat, zit dit Franse bakkertje. Het is een heel klein zaakje, maar als je naar binnen stapt heb je gelijk het gevoel dat je in Frankrijk bent.

Michel Delft, Franse bakker

De eerste keer kwam ik tegen het einde van de middag, zo rond een uur of 4, maar toen was Michel uitverkocht. Goed voor hem, minder voor mij. De tweede keer kwam ik aan het begin van de middag en toen was er nog volop keuze. De producten zien er heerlijk uit en je kunt zelfs in de bakkerij plaatsnemen om een kopje koffie te drinken en een broodje uit eigen zaak te eten.

Franse bakker Michel Delft

De prijzen die je betaald voor de broden zijn natuurlijk veel hoger dan in de supermarkt, maar dat is appels met peren vergelijken. Voor het brood dat wij hebben gekocht, pain au noix et cranberries, betaalden we €3,50. Zeker het geld waard en het brood was zo lekker dat het in 1 weekend op was.

Adres:

Michel
Oude kerkstraat 3
2611 HT Delft

Welke typisch Franse dingen zou jij graag in Nederland willen kunnen kopen?

Geef een reactie

