Aside

Hotspot: Valente espresso Rotterdam

Afgelopen weekend was het heerlijk weer en ben ik op de fiets naar de stad gegaan om op de Rotterdamse markt verse noten te kopen. Voordat ik in de stad aan kwam borrelde mijn maag wat en schreeuwde mijn lijf om koffie. Tijd om te stoppen bij een koffiebar waar ik al een tijdje naar toe wilde, Valente espresso.

Valente espresso Rotterdam De rede waarom ik hier graag een keer heen wilde is omdat ik er al een paar keer langs was gefietst en vanaf de buitenkant sprak het mij al aan. Mijn vermoede was dat het een grote, modern ingerichte zaak was… Dat bleek volkomen onjuist. De inrichting is in vintage stijl en de koffiebar is helemaal niet zo groot. Gelukkig bleek na wat lezen op de website van Valente dat ze nog een 2e vestiging hebben… modern ingericht!

Valente espresso Rotterdam

Ondanks dat mijn vermoeden niet klopte was het wel een hele leuke koffiebar. Bij binnenkomst valt gelijk op dat de bar bestaat uit oude keukenkastjes, dat de tafels bruin zijn en de stoelen blauw. Links van de koffiebar is een zithoek gemaakt met fauteuils. Rechts achter in de hoek is bij het raam een hoge bar waar je aan kunt zitten. Op deze bar ligt ook een iPad die gebruikt kan worden door de klanten.

Valente espresso Rotterdam

Ik ben aan een tafel gaan zitten en heb gekeken wat ik wilde bestellen om mijn lijf te vrede te stellen. De keuze was vrij snel gemaakt; een soja cappuccino met een stukje carrot cake. Het duurde vrij lang voordat ik op het krijtbord had gelezen dat je aan de kassa moet bestellen, blond! Het meisje bij de kassa heeft mij vriendelijk geholpen en bracht mij even later mijn bestelling. De koffie die ze serveren is heerlijk en het stukje carrot cake is even goddelijk als de koffie. Ik kom hier zeker nog eens terug!

Carrot cake & cappuccino

Adres:

Valente espresso
Hoogstraat 42
3011 PR Rotterdam

Wat eet jij bij de koffie?

Geef een reactie

