New in: Etsy horloges

Ik wilde graag 2 nieuwe horloges en ben gaan zoeken op de website van Etsy. Etsy is een webwinkel waar handgemaakte producten te koop worden aangeboden door de makers van deze producten. Eigenlijk kunnen we dus spreken van een soort marktplaats, maar dan voor handgemaakte producten. De producten die worden aangeboden lopen uiteen van kleding tot meubels. Eigenlijk kun je hier alles wel kopen.

Er worden op de website van Etsy onwijs veel horloges aangeboden en er is voor ieder wat wils. Grof, fijn, groot, klein, analoog, digitaal.  Zelf was ik opzoek naar een stoer horloge en een wat chiquer horloge. Het stoere horloge had ik zo gevonden. Het chique horloge duurde daarentegen een stuk langer. Na heel wat horloges gezien te hebben had ik uiteindelijk ook een chique horloge gevonden wat aan mijn eisen voldeed. Eén van mijn eisen was dat de horloges niet te duur moesten zijn, omdat je toch iets koopt zonder het in het echt gezien te hebben en het zou zonde zijn als je dan veel geld kwijt bent als iets niet is zoals je had verwacht. De horloges die ik had uitgezocht kosten €15 per stuk + €5 verzendkosten. Mocht het niets zijn dan ben ik dus max €40 kwijt, de moeite waard leek mij!

wpid-20140401_135951.jpg

Na een week of 3 kwam het eerste horloge binnen en nog een week later arriveerde de tweede klok. De horloges hadden een flinke reis achter de rug (Azië). Het stoere horloge kwam in een doosje zoals je dat ook gewend bent van de juwelier en kwam zonder mankementen uit de doos. De klok was groter dan ik had verwacht, maar voldeed verder aan mijn verwachtingen. Het chique horloge kwam in een envelop met bubbeltjespapier, maar ook deze had de reis overleefd. Dit horloge was precies zoals ik had gehoopt en verwacht.

wpid-20140401_140018.jpg

Zoals je goed kunt zien bestaat de “wijzerplaat” uit 2 delen. Eén gewone klok en een klok die de tijd aangeeft met 2 draaiende platen, 1 voor de uren en 1 voor de minuten. Op de gewone klok is het aflezen van de tijd eenvoudig, maar bij de andere klok moet je toch wat langer kijken om te zien hoe laat het is. Na het horloge een paar keer gedragen te hebben was ik al gewend aan het formaat en stoort mij dat niet meer. Ik heb dit horloge nu een maand in gebruik en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Een goede aankoop!

wpid-20140401_140007.jpg

Dit chique horloge is een automaat, dat betekent dat door het bewegen van het horloge de batterij wordt opgeladen. De secondes die je op de wijzerplaat ziet staan schuin omhoog tegen het glas aan. Na het horloge op de goede tijd te hebben ingesteld heb ik het horloge omgedaan en ben mijn dagelijkse dingen gaan doen. Tot mijn spijt stond het horloge na een paar uur al stil. Het batterijtje wordt dus niet voldoende opgeladen door gewoon gebruik. Af en toe bewust  schudden moet de truck zijn denk ik. Na 2 dagen lagen de kleine klipjes al van het bandje af zonder gekke dingen met het horloge gedaan te hebben. Het horloge ziet er mooi uit maar in de praktijk valt het toch wat tegen. Hopelijk kan ik het horloge herstellen en alsnog gaan gebruiken. De tijd ( 😉 ) zal het leren.

Heb jij wel eens wat gekocht bij Etsy?

Geef een reactie

