Hotspot: Madame Masette

In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om ergens te gaan lunchen of om mijzelf te trakteren op iets lekkers. Vandaag ben ik naar Kralingen gefietst om mijn lunch te nuttigen bij Madame Masette op de Oudedijk in Rotterdam. image Ik neem plaats op het terras naast 4 dames. De ober begroet mij uiterst vriendelijk:”bonjour monsieur.” De dames naast mij beginnen met elkaar te praten, niet te begrijpen voor mij, volgens mij is het Italiaans. “Wat wilt u drinken?” hoor ik opeens. “Een cappuccino alstublieft en doet u er maar een petit dejeuner toute journée bij”. Een bord met verschillende lekkernijen. Het terras waar ik zit is ‘petit’, maar daardoor wel gezellig. Omdat het terras op het trottoir is, lopen er regelmatig mensen langs. Binnen is het zaakje smal en kun je bij de counter zitten, maar ook op de entresol. In totaal zijn er zo’n 10 tafels. Er wordt Franse muziek gedraaid en alles binnen ademt Frankrijk. Alsof je op vakantie bent in je eigen stad. image image Terwijl ik zit te wachten op het eten trekt de geur van de buren langs, Döner. Niet echt de geur waar je op zit te wachten bij zo’n idyllisch Frans zaakje. Mijn petit dejeuner wordt gebracht en het ziet er heerlijk uit. Een halve croque monsieur, bruin brood met kaas, croissant, gekookt ei en een yoghurtjus. Het smaakte stuk voor stuk heerlijk. Na mijn lunch sluit ik nog af met een lavendel jus d’orange. image Deze typisch Franse lunchroom staat zeker hoog op mijn lijstje van hotspots in Rotterdam en ik kom hier zeker nog terug! Mede door de sfeer is Madame Masette 1 van mijn favoriete hotspots van dit moment. Adres

Madame Masette Oudedijk 217B 3061 AG Rotterdam

Geef een reactie

