Hotspot: Miss Morrison Delft

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier een bericht heb geplaatst, maar ik heb een hele goede rede om weer eens een blog te plaatsen; ik heb een nieuwe hotspot ontdekt en dat wil ik natuurlijk delen met jullie! Ik wilde weer een koffie scoren in Delft en omdat Kek Delft dicht was, moest ik op zoek naar een andere koffiebar om mijn cafeïne shot te halen, ik kwam toen terecht bij Miss Morrison op de Voorstraat in Delft.

Net voorbij de Oude Jan op de Voorstraat ligt koffiebranderij Miss Morrison, een klein zaakje waar je zo voorbij loopt als je niet op let. Als je binnen komt heb je gelijk het gevoel dat je welkom bent; je wordt vriendelijk welkom geheten door de eigenaresse. Bij de ingang staat een koffiebrander en een paar tafeltjes. Halverwege de winkel is de counter waar je je koffie kunt bestellen en er is een stellage met allemaal koffie, thee en chocolade. Achterin is nog een zitje met relaxte fauteuils.

Bij de counter bestel ik een cappuccino en neem achter in de winkel plaats. De eigenaresse vraagt of ik er nog iets lekkers bij wil en daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen; de gebakjes zien er heerlijk uit! Na wat rond neuzen op de website van Miss Morrison kom ik er achter dat de lekkernijen gemaakt zijn door Suiker & Bloem.

wpid-20141001_140826.jpg

De cappuccino was flink aan de maat wat heel positief was want dat laat je langer genieten van deze heerlijke koffie. De koffie die Ciska schenkt in haar koffiebranderij is allemaal door haar zelf gebrand behalve de Italiaanse want “de Italianen kunnen deze bonen het beste branden”. Ciska vertelt verder dat ze iedere woensdag en zaterdag haar koffiebonen brandt en dat ze 1 keer in de maand koffie college geeft. Dit koffie college houdt in dat je bij het branden mag zijn en dat Ciska vertelt over het brandproces. Natuurlijk kun je ook vragen stellen.

Omdat ik zo enthousiast naar huis ben gegaan heb ik heel wat mensen vertelt over Miss Morrison en hoe leuk het daar is. Inmiddels heb ik al wat mensen meegenomen naar Delft om hen net zo enthousiast te maken over deze koffiebranderij als dat ik ben. Nu weer een goede rede vinden om weer langs te mogen.

Adres

Miss Morrison
Voorstraat 7
2611 JJ Delft

Geef een reactie

